lauantai 2. helmikuuta 2013

Vahvuuteni työntekijänä on asenteeni

Kävin eilen työhaastattelussa. Haastattelussa minulta kysyttiin, mitkä ovat vahvuuteni työntekijänä omasta mielestäni. Vastasin vahvuuteni olevan asenteeni työntekoon. Nöyrä, ahkera ja tunnollinen suhtautuminen työhön.

Vastasin mielestäni realistisesti. Pyrin tekemään työni aina hyvällä asenteella olivat työtehtäväni mitkä tahansa.  En osaa nirkoilla töiden suhteen. Olen valmis tekemään liki pitäen mitä työtä tahansa ja olen elämässäni paljon paiskinutkin erilaisia hommia.

Olen ansainnut rahaa niin kokkina, hoitajan apulaisena, toimittajana kuin siivoojanakin.

Arvostan montaa eri työtä yhtä paljon. Ja siitä varmaan kumpuaa omakin asennoituminen työhöni. Pyrin ja välillä jopa tykkään uurastaa töitä hiki hatussa. Lujalla asenteella. Mielestäni tärkeintä työnteossa ovat nöyryys, vastuullisuus ja tunnollisuus.

Kiitos, kunnia ja kehutkin ansaitaan ahkeralla duunilla, ei puheilla. Puheilla ei ole niin isoa merkitystä minulle, teot ratkaisevat.

Nyt minun pitää ruveta ahkerammin etsimään itselleni uutta työpaikkaa. Eilen kävin työhaastattelussa eräässä hoitolaitoksessa. Haastattelu sujui hyvin ja työpaikka vaikutti lupaavalta. Mielelläni ottaisin haasteen tuolta vastaan, jos sellainen minulle suodaan.

Siellä toimisin keittiötyöntekijänä, lähinnä sijaistajana. Mutta sijaisuudet olisivat melko pitkiä. Eli tarjoaisivat minulle hyvän ratkaisun nykyiseen työttömyyteeni.

Tuntuu hassulta sanoa, mutta työtä tällä hetkellä kaipaan. En välttämättä niinkään rahan vuoksi vaan sen vuoksi, että työt toisivat elämääni selkeän rytmin. Ne pistäisivät elämäni taas "raiteilleen". Ja työpaikka lisäisi elämääni myös sosiaalisuutta.

Ja jos mietin tulevaisuuttani pidemmälle, niin toimittajan hommat ovat yhä unelmani. Ja olen ruvennut entistä enemmän selvittämään, kuinka voisin toimia freelancer-toimittajana. En osaa toimittajan hommaan kuitenkaan niin ehdottomasti suhtautua.

Minusta tulee toimittaja jonain päivänä, jos on tullakseen. Paljon paiskin hommia tavoitteeni eteen, mutta ei se maailman loppu olisi vaikka tienaisin leipäni vaikka keittityöntekijänäkin eläke-ikääni asti. Asenteeni vuoksi tuokin vaihtoehto minulle vallan hyvin kelpaisi. Olen aika kaikkiruokainen töiden suhteen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttia!